sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Vuoden kehityskuvaa, synttärikemut ja kansanparannusta

Vuorokauden myöhässä. Pahoittelen, että en eilen kerennytkään tekemään vuosipäivitystä, mutta nyt sitten tulee vähän pidempi päivitys. :)

Vuosi sitten lokakuussa aloitin henkilökohtaisen valmennuksen Fitfarmin kanssa ja silloin valmentajani oli Satu Kalmi. Henkilökohtaiset treenini vedin kolme kertaa viikossa Mikon kanssa ja näin sain vietyä salitreenini aivan uudelle tasolle. Saliirheilua oli jo takana jonkin verran, mutta Fitfarmin kautta sain vietyä omat tavoitteet ja treenit vielä pidemmälle.

En olisi vuosi sitten voinut kuvitellakkaan, että treenaan nyt Fitnesskisoihin. Jos silloin olisi joku mulle sanonut, että odotappa vuosi niin olet mukana kisavalmennuksssa niin olisin haukkunut hulluksi. 

Vuosi Fitfarmin kanssa on tuonut mulle uusia ystäviä, uudenlaista ajattelutapaa elämään ja treenaamiseen, uskoa omaan tekemiseen sekä tehnyt mahdolliseksi kilpailemiseen lähtemisen. Uskomatonta! 

Vartalossa on tapahtunut vuodessa muutosta, mutta toki olisin toivonut että muutosta olisi tapahtunut enemmän. Vuodesta 2010 kiloja on tippunut jonkin verran ja tiedän, että mitä lähemmäksi tavoitepainoa mennään niin sitä hitaammin painokin tippuu. Toki vartalon koostumus on muuttunut ja lihasta on tullut. :) Olen tottakai todella tyytyväinen, että tämänkin verran muutosta on tapahtunut.

Tässä vuodessa on ollut ihana nähdä miten perhe, ystävät, tutut, ja puolitututkin ovat tsempanneet ja oleet hengessä mukana. Tämä on ollut aivan korvaamatonta ja en olisi tähän pystynyt ilman niitä tsemppauksia. Kiitos kaikille siitä! Erityiskiitos kuuluu omalle poikaystävälle, joka on ollut korvaamaton tuki koko projektin aikana. Samoja tsemppauksia tarvitaan tulevana vuonna tietenkin vieläkin enemmän, koska treenit senkun kovenee, mutta teidän että tuki löytyy! 



Tässä vertauskuva: lokakuu/2012 ja lokakuu/2013.


Tässä vertauskuva: lokakuu/2012 ja lokakuu/2013.








Lauantain treenejä



Eilen oli sitten viikon viimeinen salitreeni ja rappuskävely. Heräsin aamulla ennen herätyskelloa ja söin aamupalan, jonka jälkeen menin salille tekemään yläkroppatreeniä.

Lauantain treeni:

Supersarja

• Ylätalja vastaote 4 x 8 x 41 kg

• Kulmasoutu tangolla 4 x 10 x 55 kg


• Maastaveto tempausotteella. pystypunnerrus 4 x 20 kg


Triplasarja:

• Tasapenkki 2 x 8 x 12,5 kg/käsi

• Vipunostot sivulle vinopenkissä 2 x 10 x 3 kg/käsi

• Vinopenkki 2 x 8 x 10 kg/käsi


Supersarja

• Vipunostot sivulle suorin käsi 4 x 15 x 4 kg / käsi

• Pystypunnerrus 2 x 8 x 10 kg/käsi, 2 x 8 x 8 kg/käsi 


• Vipunostot taakse 3 x 10 x 4 kg/käsi


Supersarja

• Hauiskääntö istuen 4 x 10 x 7 kg/käsi

• Ranskalainen otsalta z-tangolta 4 x 10 x 22 kg



Treeni meni tosi hyvin ja sain kunnon tuntuman joka lihaksen. Muutenkin oli tosi hyvä fiilis tehdä treeni. :) Salitreenin jälkeen menin vielä tekemään rappuskävelyn jättärin portaille. Menin taas portaat kolme kertaa edes takaisin.











Ikimuistoiset synttärit



Illalla oli sitten mun synttärijuhlat, joihin olin kutsunut ystäväni. Melkein kaikki pääsi paikan päälle ja oli huippua nähdä kaikkia ystäviä! 

Tarjottavaksi olin hankkinut erilaisia salaatteja, mini-pizzoja, karkkia ja nachoja. Nam. Olisi kyllä vähän tehnyt itsekkinmkieli napostella, mutta mulla oli herkkuna proteiinipatukka ja pepsimaxia. 

Nauroin koko illan! En oikeasti muista milloin viimeksi olisin nauranut ihan vedet silmissä ja vielä noin paljon! Oli ihan sanoinkuvailemattoman ihanaa. Varmaan parhaat synttärit ikinä! 

Vietettiin iltaa mun kotona ja osan porukasta kanssa mentiin vielä käymään paikallisessakin. Sielläkin oli hauskaa selvin päin! Olin kotona nukkumassa vasta puoli neljä. Empä muista milloin oisin valvonut voin pitkään. 

Sain huippulahjoja mm. Heraa, Glutamiinia, meikkejä, protskupatukoita, kukkia jne. Yhdet mun miespuoliset kaverit toivat myös todella monta maitorahkaa, tonnikalaa ja pekonipaketin. :D (Pekonipaketti menee poikaystävälle, koska sitä en pysty syömään. :D). Heillä oli myös näyttävin sisääntulo. He tulivat sisään ja lauloivat oikein kovaan ääneen ja lahjapaperiin paketoidun tonnikapapurkin päällä oli viritetty "kynttilä", jonka sain puhaltaa. :D















Sain ystävältä ihanan kukkakimpun.




Lisää kukkia!




Kooste synttärilahjoista: Glutamiinii jauheena ja tablettina, heraa, meikkejä, proteiinipatukoita, lahjakortti BDA:lle, maitorahkaa yms. 




Sain myös huippuja kortteja! Niiskuneidilläkin paino kädessä!




Hermoratahoitoa ja Akupunktiota kansanparantajalla


Tänään aamulla mulla oli herätys jo kello 8 (hurjat 4 h yöunta), koska mulla oli kymmeneltä akupunktio ja hermoratahoito. Mun äiti oli käynyt samassa hoidossa ja oli ostanut mulle synttärilahjaksi hoidon tänne. Tämä henkilö joka hoidon antaa on kansanparantaja ja noin 80 vuotias mies. 

Menin paikan päälle todella avoimin mielin, koska mulla on viime aikoina ollut paljon kaikenlaisia vaivoja kuten astmaa, jatkuvaa flunssaa, väsymystä jne.

Paikan päällä kerroin miehelle ns. sairaskertomukseni, kuten kaikki leikkaukset mitä mulle on tehty sekä mitkä taudit mua on eniten vaivannut jne. 

Hän pystyi samantien kertomaan ilman tutkimusta mitä hän aistii, että mulla olisi vikana ja hän kuvaili ihan sisäelin kerrallaan mikä on kunnossa ja mikä ei ja niissä elimissä mikä ei ole kunnossa niin miten se mulla oireilee. 

Oon todella skeptinen näihin juttuihin, mutta mua oikesti yllätti todella kovasti se miten hän tiesi mun oireita mistä en ollu kertonut hänelle. Hän tiesi oireita aika yksityiskohtaissti ilman että sanoin hänelle niistä mitään. Esimerkkinä voin sanoa, että hän tiesi että jännitän asioita tosi paljon ja että mun vatsa oireilee aina kun jännitän. 

Hän kertoi, että elimistössä ei ole onneksi mitään pahaa (eli vakavaa) vaan elimistössä kaikki ei ole tasapainossa, jonka takia se oireilee. Kaikki kuulema on korjattavissa. Kehoni ei saa tarpeeksi happea (astma) ja senkin takia nyt on ollut kaikkia näitä oireita. 

Hoitopöydällä mun piti olla pelkissä alkkareissa ja se tietenkin oli aluksi vähän kiusallista olla rintavarustus paljaana siinä. :D Hän laitteli akupunktioneuloja vähän joka paikkaan ja joissakin kohdissa piikit ihan sattui, koska ne osui hermoon mutta suurimmassa osassa paikoista se tuntui vaan nipistykseltä. 

Neuloja laitettiin ekana selkäpuolelle ja sen jälkeen etupuollelle. Neulat oli paikoillaan noin 5-10 min, jonka jälken ne otettiin pois ja paikat desifioitiin. 

Mies myös paineli eri kohdista ja kokeili pulssia jne. Painelemalla hermoratoja korjataan kuulema juuri näitä mun ongelmia. Hän sanoi, että kerran kun käyn vielä niin mulla ei ole enää astmaa. Tämä oli mun mielest aika kova lupaus. :D 

Hoidon jälkeen mulla oli tosi väsynyt ja rentoutunut olo. Mies käski mun mennä suoraan nukkumaan ja lepäämään koko päiväksi. Meninkin suoraan kotiin ja nukuin neljän tunnin päikkärit. 

Mies sanoi, että nyt veri on saatu kiertämään ja tämä oli ns. startti kehon parantumiselle. Ensi viikon lopulla mulla pitäisi olla parempi olo ja huomata myös mun treeneissä selvää muutosta. Avoimin mielin odottelen miten hoito vaikuttaa.

Tämä oli mielenkiintoinen kokemus ja olen aina sitä mieltä että kaikkea tulee kokeilla. Ompahan koettu nyt tämäkin. :)




Johanonfitness-paita. :) Näissä rennommissa vaatteissa menin akupunktioon. 




Paikan nimi oli Raunon Mankeli. Ei ihan ensimmäisenä tule mieleen, että paikassa hoidellaan myös kehoa. :)





5 kommenttia:

  1. Heh, hauska toi Raunon Mankeli! :D Upea muutoshan sinussa on tapahtunut vuoden aikana, jatka samaan malliin! Tsemppiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka,

      Kiitos paljon! :)

      Itse sitä aina sokaistuu ja haluaa vaan lisää ja lisää. Olen myös sivusta katsonut ihan huikeita muodonmuutoksia paljon lyhyemmässäkin ajassa ja tämän takia aina välillä iskee epätoivo.

      Pitää vain uskoa omaan tekemiseen ja valmentajaan ja jaksaa painaa. Hitaasti mutta varmasti. :))

      Joo toi Raunon Mankeli oli aika hauska. Kun näin tuon kyltin niin mietin että mihin tilanteeseen oon taas itseni laittanut. :D

      Mukavaa että kommentoit. :)

      T. Johanna

      Poista
    2. Nimenomaan, uskoa vaan siihen omaan tekemiseen! :) ja turha verrata itseä muihin, pitää miettiä vain sitä miten pitkän matkan on jo itse tullut!

      Poista
  2. Oot niin kaunis ja ihan huikee muutos, ole ylpeä itsestäsi! Joskus on hyvä pysähtyä ja miettiä jo sitä muutosta minkä oot saanut aikaan, eikä aina vaan sitä, minkä täytyy vielä muuttua. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista taas kerran! Osaat aina olla niin ihanan piristävä! <3

      Poista