keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Fitness poseerauksia ja treeniä

Eilen starttasi taas uusi viikko ja mulla oli välipäivä salista. Töiden jälkeen menin kotiin ottamaan päikkärit, jonka jälkeen mulla oli posetreenit!! 

Mun ystävä treena body fitnekseen joten vuokrattiin puoliksi Myyrmäen Uimahallin peilisali. Paikka oli  tosi kätevä, koska mulla on sinne matkaa huimat pari sataa metriä. 

Harjoteltiin t-kävelyä ja poseerauksia. Mulla on suuri ongelma kun oon nyt niin jumissa että yläkroppa ei taivu yhtään mihinkään. Olkapäät on ihan eri tasossakin. Poseeraukset ei siis onnistu kauheen hyvin. Mun pitää venytellä nyt joka päivä! Oli tosi kivaa ja oon niin iloinen, että ystäväkin treenaa kisoihin niin voin jakaa kaiken innostukseni toisen kanssa, joka on ihan yhtä innoissaan. :)


Tänään olin taas normaalisti töissä, jonka jälkeen mulla oli viimeinen tutustumiskäynti Leppävaaran Fressiin. Tänään mulla oli vuorossa yläkroppatreeniä.


Keskiviikon treeni:

• Ylätalja leveällä otteella eteen 8 x 49 kg, 8 x 47,5 kg, 8 x 45 kg

• Kulmasoutu tangolla 8 x 30 kg, 2 x 10 x 40 kg

• Rintapenkki 3 x 8 x 12 kg/käsi

• Pystypunnerrus 3 x 8 x 10 kg/käsi

• Vipunostot suorin käsin sivulle 4 x 15 x 5 kg/käsi

• Ranskalainen punnerrus 10 x 17,5 kg, 10 x 20 kg, 8 x 22,5 kg

• Hauiskääntö tangolla 3 x 8 x 22,5 kg

• Hooverit 4 x 45 sek


Treeni meni ihan hyvin. Tänään oli vähemmän sarjoja, joten en ollut niin poikki kuin yleensä. Joissakin liikkeissä tuntuu, että voima ei vaan riitä. Sairastelun jälkeen ei oo voimatasot ollu ihan normaalit. Pikku hiljaa varmasti korjaantuu. 


Lopuksi venyttelin. Mua oikeesti hävetti venytellä siellä, koska en taipunu mihinkään. Ihan kuin joku vanhus. Rullailin myös sellaisella pehmeellä rullalla lihaksia auki. Mulla ollut alaselkä tosi jumissa ja jalkatreenissä mua sattuu selkään. Yritin nyt saada sitä auki ja vähän se rullailu sitä helpottikin. Mä tartteen kotiin sellaisen!


Bullilta pitäs tulla ihan näinä päivinä mulle uus saliohjelma. Oon veivannut tätä nyt 6 kuukautta joten vähän kyllästyttää. Tulispa jo! :)


Huomenna mulla on Mikon kanssa taas treenit ja yritetään rikkoa mun ennätys jalkaprässissä. Haluun siis tehdä vähintään 200 kilolla. Katsotaan mitä tulee. :D Mikko sanoikin, että mun pitää syödä sitten ennen treeniä (noin 1,5 h ennen) kunnolla jotta on energiaa treenata. Teen huomenna niin, että vaihdan välipalan ja lounaan paikkaa, eli ekana syön välipalan ja sit ennen treenejä lounaan, jotta energiataso ois parhaimillaan. 


Ois kiva tietää paljonko muilla nousee jalkaprässistä ja teettekö yleensä jalkaprässissä jossa punerretaan ylös vai prässissä jossa punnerretaan eteen? Itse luin, että yksi tyttö rikkoin 300 kilon. Sitä siis tavoittelen. :) Kokemuksia?










Pitäsköhän vaihtaa Bikini Fitness Body Fitnekseen, jos ne poseeraukset luonnistuis paremmin. :D Nooh ei luonnistunut :D Eikä muuten riittäis lihasmassakaan. :)






6 kommenttia:

  1. Itellä meni 300 kg rikki edellisviikolla, eteentyönnettävällä prässillä!
    Kehitystä ilmeisesti tapahtuu sillon kun vähiten sitä odottaa...
    - Laura

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Huhhuh se on paljon! Mäkin haluun! :D Itse oon saanu eteentyönnettävällä 190 kg ja ylöspäin 150 kg. Pitkä matka vielä noihin lukemiin. :) Oot selvästi tehnyt hyvää työtä! :)

      Tsemppiä treenaamiseen ja kiitos vastauksesta.

      T. Johanna

      Poista
  2. Moi!

    Mä oon aikoinani tehnyt 260kg sarjaa vipunvarsi prässissä. Enää en kokeile tollasia maximeja, ettei vaan hajoa joku paikka kropassa. :/ Treenailen kevään Bf skaboihin, ja ei oo hirveesti varaa hukata aikaa jos jostain menee jotain mäsäks. Tsemppiä treeneihin, sun blogia on kiva lukea! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!

      Apua. Mielettömiä tuloksia. Motivatio vaan kasvaa nyt itselläkin. :) Kyllä muakin pelottaa toi että hajooko joku paikka ja siksi en uskalla yksin kokeilla. Pt:n kanssa uskaltaa enemmän haastaa itseä.

      Oi, onnea kevään kisoihin ja hyviä treenejä! Kiva kuulla että luet blogiani! :)

      T. Johanna

      Poista
  3. Mikäs idea tossa prässimaksimin tavoittelussa on? Kovilta tuloksilta kuulostaa kun niitä vertaa näin 70kg miehenä (itse teen pitkiä sarjoja pystyprässillä 160kg + kelkka ja takakyykkymaksimi pohjasta lienee 120kg luokkaa). Ettei vaan olis "muutaman sentin" liikeradalla nylpytetty? ;)

    Nopealla vilkaisun perusteella blogiisi näyttäisit olevan saliharjoittelussa aivan alkutaipaleella, joten 300kg prässäämiset olisi ehkä syytä unohtaa vielä "muutamaksi" vuodeksi. Harva tavoitteellisesti treenaava ja kokenut salikarhu ainakaan meidän salilla tuollaisia painoja edes huvikseen kokeilee. Ylipäätään hieman ihmetyttää, että personal trainer kannustaa aloittelijoita tuollaisiin toilailuihin, varsinkin jos kärsit jo nyt selkävaivoista. Ilmeisesti ohjelmastasi puuttuu myös kaikkein tärkein (varsinkin keskivartalon hallinnan kannalta) jalkaliike, eli vapaalla tangolla tehty syväkyykky?

    Jatkuvassa treeniohjelman vaihtelussakaan en näe juurikaan mieltä. Aloittelija kyllä tahkoaa tulosta samalla ohjelmalla melko pitkään kunhan antaa sarjapituuksia vaihtelemalla hieman erilaisia ärsykkeitä kropalle. Suurin varsinainen duunihan "fitness-typyillä" tehdään sitten dieetissä. ;)

    Tulipas paljon kritiikkiä. :) Tarkoitus ei suinkaan ole lytätä, mutta kirjoituksistasi vaan paistaa niin selkeästi nykypäivänä salilla, varsinkin nuorten keskuudessa, hyvin ilmenevä "kaikki tänne heti mulle nyt"-asenne. Vaikka kisamielessä treenaatkin, niin kannattaa hiukan painaa välillä jarrua, ettet mene ns. perse edellä puuhun. Moni kokeneempi selkävaivoista kärsivä salitreenaaja, on alkuhuuman opit saaneet valitettavasti kantapään kautta.

    tsemppiä treeneihin, ville

    VastaaPoista
  4. Moikka Ville,

    Kiitos viestistä! :)

    Yritän parhaani mukaan vastata sun kysymyksiin.

    Eli lopulliseen tavoitteeseen (kisalava) tuo prässimaksimin tavoittelu ei ole missään nimessä välttämätöntä. Ihan yhtä hyvän treenin saa aikaiseksi kun tekee pienemmillä painoilla ja pidempää sarjaa. Se syy miksi itse tavoittelen noita maksimeita on se, että yksinkertaisesti haluan olla vahva. Noi tavoitteet motivoi mua tosi paljon. Mulla ei ole niinkään painotavoitteita välietapeille, koska yritän olla miettimättä painoa ja tehdä vaan niin kuin koutsi käskee. Tällä tavalla saan ihan eri buustia omaan treeniin.

    Sen verran tuosta liikerajasta, että esim. kapealla jalka asennolla jalkojen kulma on 90 astetta ja sitten leveällä mennään niin syvältä kun vain tulee. Eli käytännössä mun etureidet osuu siinä vaiheessa vatsaan ja polvet melkein naamaan. Eli ei ole muutaman sentin nylpyttelyä. :D

    Kyllä olen todella alkaja vasta tässä salihommassa. Oon treenannut nyt aktiivisesti salilla noin 1 vuosi ja 8 kuukautta joista yhden vuoden pt:n kanssa.
    Yksinään noita prässimaksimeita en edes yritä enää tehdä vaan ainoastaan pt:n kanssa, koska ammattilainen näkee että liikerata on oikea sekä on siinä varmistamassa.

    Selkävaivat johtuu mulla siitä, että oon joskus kaatunut ja selkäranka on ruvennut menemään korkkiruuviksi jonka seurauksena mun toinen jalka on 1 cm lyhyempi kuin toinen. Käyn tietyn väliajoin kiropraktikolla aukaisemassa selkää ja se auttaa aina siihen selkäkipuun. :)

    Itseasiassa syväkyykky kuuluu mun saliohjelmaan. Teen haarakyykkyä sekä perus syväkyykkyä. Niitä en tee vapaalla tangolla vaan smithissä, mutta valmentaja on sanonut että smithissä voin ne tehdä.

    Olen samaa mieltä että samalla ohjelmalla voi mennä pitkäänkin. itse käyn 5 kertaa viikossa salilla ja mulla on 6 erilaista ohjelmaa joita oon nyt tehnyt yli puoli vuotta. Ihan vain treenimotivaation kannalta olen halunnut että sitä vähän päivitetään. Vaihtelu virkistää.
    Nykyisessä ohjemassa annetaa juuri noita mainitsemiasi ärsykkeitä lihaksille sarjapituuksien vaihtelulla.

    Se on ihan totta että se konkreettinen muutos tapahtuu vasta diettivaiheessa. Sitä odotellessa. Siinäkin mielessä kiva nyt paukutella enkkoja rikki, koska kisadietillä energiatasot on sen verran heikompana.

    Yritän olla mahdollisimman varovainen aina salilla, koska en halua saada juuri näitä loukkaantumisia. Senkin takia isommilla painoilla tehdessä liikkeessä kuin liikkeessä pyydän aina varmistajaa.

    Kiitos että kommentoit ja kommentoihan myös jatkossakin. :)

    Tsemppiä myös sun treeneihin!

    T. Johanna

    VastaaPoista